Wednesday, May 6, 2015

Second Trimester

Assalamualaikum semua :)

Alhamdulillah... Kandungan aku dah cecah 24 minggu... Sepanjang 5bulan ni, alhamdulillah baby tak banyak ragam sangat dalam perut ni.. Baik-baik aje dia... Aku perasan jugak, pregnant kali ni aku xde banyak masalah sangat berbanding pregnat kali pertama dulu. Alah pon hanya 1-3 bulan je tapi xde sampai tahap alah yang kronik.. Sehinggakan berat aku naik 2kilo tiap bulan.. Tak giler ko, baru 5 bulan, berat dah 57.7kg... cer bayangkan 9 bulan nanti berape berat aku nak naik kan....

Perubahan yang ketara kali ni, dah tentu2 dari segi fizikal badan aku.. Orang lain sampai tegur katanya, pregnant kali nie nampak besar sangat perut. Masa mengandungkan Muhammad, rupa paras aku yang sekarang dah nak dekat-dekat bersalin... Hahahha nampak tak disitu, penangan selera kali nie... Semua benda yang aku tak suka makan masa anak dara dulu dah jadi terbalik.. Semua benda aku nak makan even aku tak suka n xpernah makan dulu... Baguih jugak kan, rupanya sedap..Haha

Pengalaman pregnant kali nie, aku terpaksa minum air gula awal.. Dah kenapa kan awal,sebabnya berat badan aku naik terlalu mendadak sebelum kandungan mencecah 20minggu. Tiap bulan naik 2kg. Maka dengan itu, nurse di KK Putrajaya ni risau gamaknye kot kan aku kena diabetes, aku terpaksa la minum awal time kandungan aku 21minggu..

No bad la, aku dah pernah minum masa mengandungkan Muhammad dulu, tapi tu pon masa 8bulan tak silap aku... Tapi kali ni lain macam sikit, sebabnye aku terus sakit kepala lepas minum... Lepas minum air gula terus kena jumpa nurse... Ditambah pulak nurse tu dok tekan-tekan perut aku ni sampai rasa macam nak muntah balik air gula tue... Selamat mampu bertahan..

Apa ke halnye nurse tu suruh aku refer doctor. Doctor pon pelik, katanya kandungan semua ok.. Tapi xpela alang-alang dah jumpa dia, kita scan nak dia tanya aku... Hahaha aku apa lagi nak la kan sebab nak tahu gender kandungan aku ni... Macam tau-tau je doctor tu.. Dia tanya aku dah tahu ke jantina anak.. Terus dia pon godek-godek la dengan alat scan.. Lastly doctor bagitahu, saya rasa anak awak ni..............*tetttttt*

Hahhahaha,to be continue,


Belanja satu pic mak buyong ni :)

No comments:

Post a Comment