Wednesday, May 6, 2015

Preparation for Newborn


Assalamualaikum ;)

Bila kandungan dah lepas 1st trimester, hati berkobar-kobar nak buat persediaan.. Mesti semua parent macam tu kan.. Tak kisah la anak ke berapa pon kan..

Kali nie rasa excited sangat nak prepare semua benda... Tambah bila dah ada anak sulung sorang tue... Dia yang sibuk lebih menolong ibu dia mengemas untuk keperluan adik dia nanti.

So, aku and husband decide nak beli wardrope lain untuk anak-anak kitorang... Sebabnye almari baju Muhammad yang lama dah rosak. Disebabkan bilik aku tu xdela sebesar rumah banglo kan, jadi, aku decide pergi servey kat Ikea.. Planning nak letak semua sekali baju and barang anak-anak aku dalam satu almari jer.. Jimat ruang sikit kan.

Bila dah pergi Ikea tu, bukan kata almari, semua benda yang comel and lain dari yang lain aku nak beli.. Pening kepala laki tu melayan mak buyung nie.. Kahkahkah..

And husband suggest aku beli bekas untuk letak barang yang kecik-kecik.



  Jadi,aku pon beli bekas nie... Berkenan sebab ada rerambut merah kat depan tue... kihkihkih... Sesuai la untuk boy and girl kan... Dua-dua gender masuk utk wrna yang nie..




No comments:

Post a Comment