Thursday, September 25, 2014

Pantun Dua Kerat


Salam Jumaat yang Penuh Barakah ;)


Jadi diri sendiri better dari menyerupai jadi orang lain. Ukur baju dibadan sendiri. 

Alkisahnye, aku jenis tak kisah orang nak talking behind me, cakap la apa yang rasa ko nak cakap tentang diri aku. Tapi please and please, jangan sampai ke dalam kain aku ko nak ceritakan. Please la, common la, hidup ni tak perlu la nak berlumba bagai.. Tak perlu nak sakit hati apa yang aku ada sekarang ni..

Aku pakai kete mahal pon kena kutuk, aku pakai hp mahal pon nak mengata, aku pakai bibik pon bising satu dunia... Please la, ko mampu ko beli la pakai la amik la semua macam aku ada sekarang ni. Ada aku halang ko dari buat itu semua.. Apa orang pakai guna, ko pon nak guna tapi padahal ko tahu kemampuan hidup ko kan... 

Aku tak penah nak sakit hati dengan apa yang ko ada sekarang nie.. Mendoakan lagi ada la harap orang disekeliling aku diberi nikmat rezeki yang melimpah ruah..  Rezeki masing-masing Allah SWT nak bagi kat kita. Kena bersyukur la..

Aku tak pernah rasa iri hati atau hasad dengki pon dengan ko kalau ko tu kaya lagi dari aku..Suka tengok lagi ada la sebab diberi kesenangan duniawi yang melimpah ruah..

Pakai ikt kemampuan bukan kemahuan.. Sebab aku mampu aku pakai semua yang aku rasa nak pakai beli. And sekupang lima duit pon aku tak mengemis mana-mana.. And aku tak pernah bangga pon apa yang aku ada sekarang ni. 

Yang ko asyik nak cakap xpela ada bibik, semua bibik buatkan. Apa jadahnye nak cakap macam tue.. Napa sebelum aku ada bibik semua ni, aku goyang kaki jeka kat rumah tu tak buat kerja rumah pape..Tolang la kalau tak tahu cerita rumahtangga aku, tak payah sibuk nak cakap macam tue.

Yang sibuk jaga gaji aku sampaikan pertikaikan aku pakai keta hebat semua apa kejadah nye lagi.. Ko lagi mampu dari aku pergi la beli ferrari ke lamboghini tu semua.. Sikit aku tak heran ehhh.. tumpang gembira lagi ada la.. Aku VIOS je bukan aku pakai BMW 10 20 siries pong!

Moga ko bertaubat!
SEKIAN.


No comments:

Post a Comment