Thursday, December 11, 2014

Boat Noodle and Street Food


Assalamualaikum Jumaat ;)

Pagi yang indah sangat harini

Alkisahnye semalam, Selangor cuti kan, sooooo aku tersangat la happy sebab husband boleh hantar datang kerja.. Hikhik.. Balik kerja pon dijemput.. Haaa lega tak payah bawak kereta kan..

So lepas balik kerja, decide nak pergi makan la sebelum balik. Dok tunggu husband aku decide nak pergi makan punya la lama.. Tanya anak aku nak makan KFC tak, terus jawab "NOOOO". Ok fine sayang. Dia memang semua say noooo jer memanjang...

Then husband aku cakap pergi Cyberjaya sudah.. Tengok apa yang best kat sana.. Aku pon toink, keluar lampu kat atas kepala. Jom pergi satu tempat ni. Ibu selalu pergi makan ikan bakar lalu jalan ni.. Aku pon berseloroh la kan... Sorry aku tak tahu jalan kat situ nama jalan apa.

Lastly, kitorang park kat area restaurant yang namanye Aroi Thai. Yang paling ak teruja, memang aku dak cari kedai makan ni selamani.. Setahu aku ada di Kota Damansara je, dekat Publika..

 Konsep kedai ni; BOAT NOODLE AND STREET FOOD

Di Thailand, diorang ada yang jual food dekat sungai2 diorang naik boat kan.. So diorang amik konsep tu and jual di restaurant..

Yang kelakar nye, aku selalu tgk di instagram pehal semua orang makan bermangkuk2, besar sangat ke perut korang ni haa.. korang ni makan ke melantak erk... 

Dengan penuh keterujaan, aku ngn husband aku oder la 3 mangkuk sahaja... Once again readers, 3mangkuk saja hokey. Husband aku amik Sticky rice with omelette...Aku plak Tomyam Glass Noodle...

Sekali datang kan...
:
:
:
:


 
Hahahha gelak guling2 aku... ciput lagu ni cmne aku nak kenyang.. Dh sedia maklum aku ni banyak makan... Terus aku panggil waiter, tunjuk kat menu, saya nak ini, ini,ini dan ini dan ini dan ini.. Opsss lagi satu ye dik, dan ini....

Akhirnya,
:
:
:
:
:






Nahhhh lega rasa... Baru la kenyang perut eden ni.. 17 Mangkuk kitorang oder.. Puas hati.. Yang penting rasa sangat-sangat sedap

Korang boleh la pergi nanti erk... Haaa terlupa one more thing, setiap mangkuk ni hanya berharga RM1.90 saja.... Berbaloi kan.. Tapi ada yang rasa mahal tu, terpulang pada kemampuan masing2.. Aku ni bab makan tak pernah nak kira-kira.. asal sedap aku balun je...










No comments:

Post a Comment