Monday, October 20, 2014

Setahun Lalu


Assalamualaikum :)

Alhamdulillah bulan Oktober dah nak sampai ke penghujungnye. 
Setahun yang lalu, pada bulan Oktober adalah bulan yang amat bermakna untuk kami sekeluarga.  Bulan yang menjadikan aku sekeluarga yang tabah menghadapi ujian serta dugaan Allah SWT. Bertapa besanye Kuasa ALLAH SWT.

Sebulan yang perit bagi hidupku tapi seperit-perit dugaan yang mendatang, ALHAMDULILLAH diari hidupku kembali bersinar macam taman bunga yang tumbuh mekar. ALLAH dengar doa kami sekeluarga, ALLAH dengar rintihan kami. 
Allah uji sebab Allah sayang.. 

Tapi sekarang, Ya ALLAH, tidak sape sangka anakanda yang sorang ni membesar dengan sihat sungguh. Kalau orang yang tidak tahu peristiwa silam sebelum ini, tak akan sangka dia sakit sebenarnye. And aku musykil, ubat apa la yang doctor bagi kat dia, terlebih cerdik and berdikari.

Sekarang, dia sangat bestfriend dengan ibu, kalau ibu tak stay depan tv, diheret tangan ibu duduk jugak tepi dia.. Kalau nak tido or minum susu, ibu yang kena buatkan. Kalau main ipad, jangan harap Ayah boleh pegang barang dia.. hehehe.. sedangkan ayah yang belikan semua..heheh... redha jela ayah kan..


 Bukti dia sayangkan ibu lebih... hikhik.. Time ni ayah suruh peluk, kemain dia kepak leher aku


Pantang ibu suruh senyum, kemain selfie

Berdikari makan sendiri

 Pantang kalau ajak keluar, dia orang fisrt buka almari kasut amik kasut


 Setiap sabtu and ahad, wajib bawak dia jalan-jalan.. Kalau tidak tanya tak berhenti..


 Hasil kerja ayah ni, potong rambut depan Muhammad sampai jadi macam ni. Redha jela na nak.. nanti kita potong rambut ayah cenggini jugak..ahaha


 Yang penting kalau bawak jenjalan, wajib naik kiddie rider... Jenuh kumpul syiling nak oii


 Ibu suruh baca doa dulu sebelum makan, ikut je perintah ibu ye :)


   Macam-macam peel dia ni

Posing ala-ala bina badan... hehehe

November ni cukup 2 tahun anak ibu... Besar dah dia... Mulut pon kalah orang tua... Kalau ibu cakap, dia akan ajuk balik. Kadang-kadang kitorang gelak je tengok peragai dia.. Ibu rindu bau masyam anak ibu ni.. 
Don't grow up so fast sayang...

Salam sayang,
Ibu Izz Qhalish

No comments:

Post a Comment