Tuesday, January 7, 2014

Imam Muda Cilik


Lepas Maghrib ibu baca Yassin, ayah pula baru nak solat Maghrib.. Nak bagi si kecik duduk senyap xpegi maner2,ayah pakaikan kopiah,bg buku nota satu terus senyap...hehe behave anak ibu nie.. Lepas ibu habis baca yassin,suruh dia tadah tangan baca doa..terus takmau suruh ibu buka telekung sebab nak peluk...aisehhh man..

Moga jadi anak yang soleh ye nanti sayang..Masa kecik mungkin susah untuk ibu besarkan Muhammad,macam-macam dugaan dan ujian..Mungkin ada hikmah dan Allah SWT telah aturkan yang terbaik untuk Muhammad bila besar nanti..Moga Allah SWT sedang aturkan kesenangan untukmu sayang bila besar dan menyenangkan ibu dan ayah kelak..InsyaAllah... Walau berat mana pon ujian dan dugaan dari Allah untuk ibu dalam membesarkan kamu,ibu pasti inilah amanat yang tinggi dari Allah SWT untuk membesarkan seorang anak. 

Ujian serta dugaan Allah itu selalu buat ibu fikir,betapa sayangnya Allah SWT kepada ibu sebabnya tanda-tanda Allah SWT sayangkan hambanya melalui dugaan serta ujian dan pasti ibu la insan yang bertuah sebab Allah SWT selalu buat ibu ingatkan Allah SWT..

Be positive and smile always walau sebesar mana pon ujian yang menimpa kita.. Jangan sedeh bila Allah turunkan ujian sebabnya Allah sedang mengaudit hambanya yang terpilih..Subhanallah ;)

No comments:

Post a Comment