Tuesday, November 26, 2013

Memodenkan Untuk Ikutan Ummah

Assalamualaikum & Selamat Pagi Rabu 

Ramai retis sekarang sudah banyak yg berubah ke aras kebaikkan..suka sangat tengok...(moga Allah SWT memberi saya kekuatan untuk ke arah itu juga). Terdetik dalam hati kecil ni,sampai bila nak kejar duniawi,sampai bila nak kejar teknologi,sedangkan semua tue hanya semantara.. Yang patut dikejar dibiar begitu tatkala seru tue sampai... Bila ditimpa musibah,baru kita sebagai manusia tersedar akan akhirat tue lg penting dari segala2.. tapi siapa kita kan,kita hanya manusia yang sering alpa akan benda-benda lagha.. 

Retis-retis yang dulunya jahil akan tentang ilmu agama,sekarang kita tengok sumenye sudah berhijrah...kalau retis-retis pon boleh berubah ke jalan Allah SWT,kita apatah lagi kan...yg hanya bangun pagi pegi kije,cukup time balik rumah..banyak masa kita bole luang untuk buat amalan-amalan yang dituntut... retis-retis ekarang ramai yang berjuang dan berjihad di bumi Qaza dan Palestin...Besarnya pengorbanan mereka...tanpa kira ajal mahupun nyawa mereka,sanggup diorang pergi untuk berjihad di jalan Allah SWT..

Nak berubah pasti perlu kekuatan dari segi mental terutamanya.. Perlahan-lahan berubah ikut syariat kan... Pedulikan ape orang cakap,pedulikan ape yang orang akan lihat kita.. Berubah xsemestinya tak boleh bergaul tapi ada batasnya,dan tak semestinya tak boleh bergaya,tapi ada caranya..

InsyaAllah,InsyaAllah..Moga Allah SWT beri hidayah kepada sy,beri kekuatan kepada sy,beri petunjuk untuk cari di mana yang salah dan betul dalam perlakuan dan perbuatan selama nie..Siapa yang tak nak mati dalam keadaan syahid,mati dalam keadaan redha Allah,mati dalam keimanan terhadap Allah... Apatah lagi jika mati dirumah Allah..SubhanaAllah...teringin sangat untuk mati seperti orang-orang beriman yang lain..

Banyak cara,banyak saluran kita boleh beribadah..sekarang pon dah banyak retis buat lagu-lagu islamiah

Sambil dengar sambil hafal..

Mawi feat Jeff A to Z ~ NamaMu Asma'Mu


Memodenkan bagi menarik minat semua Ummah untuk berubah dan tunduk pada Hanya PadaMu 
Ya Allah

No comments:

Post a Comment