Tuesday, February 3, 2015

2nd Pregnancy


 Assalamualaikum :)

Orang cakap kalau pregnant utk kali kedua ni, ecxited dia xdela excited macam anak sulung.. Ye erk? Aku plak takde palak rasa camtu.. Sama je excitednye masa mengandungkan Qhalish.. hehehe. Bezanye aku lagi banyak risau mengandung kali nie.. Sebabnye boleh ke Qhalish terima kehadiran adik dia nanti.. 

Sekarang selalu train panggil dia abang.. Kadang-kadang dia marah... hahaha, xnak dipanggil abang.. Suruh panggil Muhammad jugak.. kalau suruh sayang adik pon, dia xnak, dia nanti cucuk perut aku terus kata, alamak adik terkejut.. Hahhaha nakal!

Kali ni pregnant, alah tu xdela seteruk masa mengandungkan Qhalish... Kerja nak makan jer 24jam... Kalau tak makan baru rasa nak muntah... Mungkin tak boleh biar perut kosong kot, nanti masuk angin... Angin tu plak jahat nanti buat ak rasa nak muntah... Tapi alhamdulillah, masa 1bulan aritu je rasa lemah longlai ala-ala permaisuri nak beradu je kerjanyer... Cuma sekarang asyik nak tido awal jer.. then tengah malam terjaga dah tak boleh tido sampai ke pagi...

Moga-moga aku akan ok la kan sampai 9bulan nanti... Actually takut utk mengandung dan bersalin tu lagi berkuasa segala-galanye dalam diri aku nie ha..Aku ni penakut sikit.. hahhaha.. Kalau beranak tengah malam pon aku takut... aiyakkk... Nak cucuk jarum kat tangan tu pon aku takut... Penakut tahap cicak kobeng dah aku nie... Dengan cicak pon aku takut... Hahahhaa...

Perubahan yang aku nampak sejak pregnant ni, dah tentu2 anak aku tu Qhalish... Dia sekarang kira nak merap dengan aku jer... Semua benda aku yang kena buat, ayah dia jangan pegang2 semua ok.. Hadoiii.... Kalau buat drama menangis bagai tu, aku la kena pujuk dia.. Aku kena buat susu, kena amik ipad, kena amik spongebob semua... Yang lain jangan pandai2 pergi sentuh dia.. mengamuk nanti... Manja nau-nau...

Moga aku diberi kesihatan yang baik-baik je sepanjang pregnancy kali nie... dan diberi kesihatan yang baik jugak untuk adik Qhalish ni haa..



 

No comments:

Post a Comment